Megbocsátást segítő gyakorlat

Amikor kiegyensúlyozott, harmónikus állapotban vagyunk, a gondolataink és érzelmeink összhangba kerülnek, ilyenkor a belső szabadság (megvilágosodás) állapotába kerülünk. Ez a belső béke, azonban csak akkor tud létrejönni, ha nem válunk a vágyaink és a szenvedélyeink rabjává, ha tudatosan figyeljük és megismerjük az érzéseinket, és megtanuljuk tudatosan irányítani és áthangolni őket. 

A legtöbb ember nem ura az érzelmi életének. Általában az a baj, hogy észre sem vesszük a negatív érzelmek jelenlétét, mert annyira magszoktuk a reakcióinkat, hangulatainkat, hogy már a kényelmi zónánk részét képezik. Úgy gondoljuk, hogy nyugodtan élünk, holott passzív, védekező állapotra hasonlít az életünk, amelybe sokasodnak a negatív érzelmek. Mivel fel sem merül bennünk a kérdés, hogy vajon miért teremtettünk ilyen helyzetet, ezért nem is teszünk semmit azért, hogy kivergődjünk belőle. Ha elfojtjuk őket, ha úgy teszünk, mintha semmi nem történt volna, még jobban kibillenünk az egyensúlyunkból, ami idővel a fizikai állapotunk romlásához vezet.

A haragtartó, erőszakos negatív érzelmek, gondolatok az önpusztítás veszélyét hordozzák, alvás közben is emésztenek bennünket, és megakadályozzák a pozitív gondolatok újratermelődését.

Ez az egyszerű gyakorlat elindítja a megbocsátás folyamatát és segít  akkor is, ha nehezünkre esik valakitől bocsánatot kérni.

  • Helyezzük a jobb tenyerünket a bal kulcscsontunkra. Kérjük az egyetemes Teremtőt, tisztítsa meg a gondolatainkat ... vegye le rólunk is és a haragtartónk válláról is az ítélkezés nehezékét.
  • Emeljük fel a jobb kezünket és tegyük a tenyerünket a homlokunkra.
  • És enyhén meghajolva mondjuk magunkban: "Megbocsátok magamnak. Megbocsátok mindenkinek. Megbocsátok magamnak, megbocsátok magamnak, megbocsátok magamnak."

+++

 

Kívánom, hogy szálljon rád békesség és boldogság!

Szeretettel, Gyöngyi